Idag

Under natten drömde jag om en pappmugg med spinn < 1/2: Det stod två saker på muggen och jag läste först den ena, vred ett halvt varv, läste den andra, vred ett halvt varv igen, och det första var inte där! Sedan fick jag vrida några varv till innan den första texten dök upp igen.

På väg till skolan, vid korsningen Östgötagatan/Vasavägen såg jag en norråkande cyklist som stod och väntade på grönt på vänster sida vägen. Problemet var att det inte fanns några rödljus för cyklar i den riktningen, och knappen som vederbörande stod och tryckte på hörde till cykelrödljuset för österåkande, vars väg vederbörande också hade blockerat.

Jag var tvungen att cykla till orkestern med fiolen på styret. Ett tips till alla som försöker sig på detta: Se till att fiolen inte kommer i vägen för knät. Ty om man trampar då så trycker man fiolen och därmed ena sidan av styret framåt snabbt, vilket resulterar i en tvär gir...

När jag kom hem övertalade mina föräldrar mig att klippa håret. Det tog några minuters överläggande innan min mor accepterade att hon inte fick klippa något på luggen. Under klippningen förolämpade hon mig dock, så jag stormade ut ur badrummet och nu har jag ett halvklippt hår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: