SIM-kort

Innan resan hade vi tagit fram lite gamla mobiler och SIM-kort för att se om släktingarna kunde låna någon. Det gick inte på grund av diverse operatörslås och inaktiva kort.

Någon timme efter att vi hade kommit hem mitt i natten igår hörde jag plötsligt (vilket inte heter subito på italienska - subito betyder "genast") en viss Beethoven-sonat. Det var min gamla K300i som led av alarm-trots-avstängd-syndrom. Som tur är hade jag sparat rätt SIM-kort (bu för operatörslås!) och det gick att kommat åt alarm-inställningarna trots att det var inaktivt. Annars hade jag haft en mobil med ett alarm som inte går att stänga av utan ett nytt SIM-kort från en operatör som knappt finns längre (fast det går ju alltid att ta ur batteriet...).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: