"Han kontaktade till och med en sierska"

Brodern till försvunna kvinnan från Dalarna berättar om hur hennes sambo kontaktade en sierska för att få hjälp. Han frågade vem som gjort det och var hon var. Första frågan fick han inte svar på, och på andra frågan blev svaret "några mil från Falun, nära vatten, i skogen".

DUH. Om hon varit försvunnen en längre tid kan man gissa att hon har blivit mördad (eller att hon stuckit frivilligt, vilket betyder att hon antagligen aldrig kommer återvända för att säga att man har fel), och att kroppen finns på en plats där få människor vistas. Om jag ville gömma en kropp skulle jag köra åtminstone en mil bort från där man antagligen börjar leta (exv offrets hem, som i det här fallet ligger i Falun), men inte heller allt för långt eftersom avståndet efter kanske 5 mil inte spelar någon roll längre. Jag skulle gömma kroppen på en plats som känns insynsskyddad, vilket med största sannolikhet blir en skog eller ett skogsområde. Och slutligen finns hittas de flesta försvunna "nära vatten" av den enkla anledningen att det är få platser som inte är "nära vatten".

Så fungerar "sierskor" generellt: De säger saker som låter väldigt specifika men egentligen är uppenbara eller så vaga att de nästan alltid stämmer. När sedan facit kommer (i form av exempelvis en funnen kropp) så handlar det om att pusha "jag hade rätt" och sopa "det jag sade var så generellt att det inte var särskilt användbart" under mattan. Jag som inte tror på sierskor skulle lugnt gå till en sådan och be om information kring ett brott jag själv begått, bara för att förvirra dem som försöker klara upp brottet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: