Klockradio

För några månader sedan insåg jag att min klockradio var trasig: Minutknappen fungerar inte, så för att ställa in rätt tid är jag tvungen att dra ur sladden och sätta i den igen på en hel timme, och jag kan bara ställa alarmet på hela timmar.

Jag ställde upp en enkel kravlista för ersättaren:
* Det ska vara en klocka med radio-alarm.
* Siffrorna ska vara så stora att jag kan se dem utan glasögon.
* Displayen ska inte vara vinklad uppåt, eftersom klockradion står på fönsterbrädet ovanför min säng.

Nu, efter installation av ersättaren, har jag insett att jag borde ställt upp ett till krav:
* Det ska inte vara så mycket kräm i displayen att den lyser upp hela mitt rum.

För övrigt, om man ställer klockradion på sin kartong i fönstret vänd utåt så kan förbipasserande klart och tydligt se vad klockan är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: