Rödmire

Någon gång i högstadiet såg vi (ett klipp ur?) någon av de många filmatiseringarna som gjorts av the Scarlet Pimpernel. Det enda jag minns av den filmen är att följande dikt reciterades (samt att klassen skrattade gott åt recitatörens uttal):

They seek him here,
they seek him there.
Those Frenchies seek him everywhere.
Is he in heaven,
or is he in hell?
That damned, elusive pimpernel.

Jag har flera gånger försökt hitta denna dikt på internet utan att lyckas, men nyligen provade jag igen och då insåg jag att den funnits på Wikipedia sedan 2004.

Eftersom dikten förekommer i boken är det inte så förvånande att den varit med i flera filmatiseringar, så frågan är vilken det var som just vi såg. Jag gissar på denna:



(En svartvit variant.)
(Warner Bros. har gjort sin egen version - The Scarlet Pumpernickel)

Kommentarer
Angie (2011-12-25 @ 07:43:27):

PRECIS den såg vi också, i högstadiet. Och denna scen var samtalsämnet i år framöver. Vad vi skrattade alltså. SÅ kul var det väl inte när man ser den nu...



Vilken lärare var det?


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2011-12-26 @ 05:31:39):

Jag minns inte vilket ämne det var, men jag skulle gissa SO med Kerry.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: