Resultat

I part II kallas de som får first class för "wrangler", second class "senior optime" och third class "junior optime". Den som är bäst kallas "senior wrangler".

Någon gång under förrgårdagen kunde vi logga in på CamSIS och se vilken class vi fått (men inte mer), och redan samma eftermiddag gick det ett rykte att senior wrangler iallafall inte var trinitarian. Detta innebär att Trinity, trots att vi har ganska många matematiker i toppen, för tredje året i rad återigen misslyckats med att knipa förstaplatsen.

I morse klockan 9 lästes resultaten (återigen endast class) upp från en balkong i Senate House. En extra bit information vi får är dock att uppläsaren lyfter på hatten när han/hon läser upp senior wranglers namn. Det var inte en alltför stor förvåning att blev var samma person som förra året.

(Det var lite irriterande att vi inte fått någon information om när och hur uppläsningen skulle gå till, utan vi var tvungna att luska reda på det själva genom att fråga folk. Normalt läses resultaten upp på torsdagen, men i år var Senate House upptaget då, så det blev framskjutet till idag.)

Nu är det meningen att våra Directors of Studies ska ge oss detaljerade resultat. Rankingen är inte officiell, men de som är topp 10 brukar få reda på den från sina DoS:ar.

Jag har nu fått reda på att jag fick 26+3 alfa, och jag har dragit slutatsen att jag presterat exakt som väntat förutom att jag tappat en Integrable Systems-alfa. Jag har också fått reda på att jag är en placering sämre än förra året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: