Spooling

Idag tänkte jag passa på att skriva ut några gamla prov medan jag besökte CMS. Skrivaren i CATAM room var trasig, och en lapp hänvisade till Part III-room istället.

När jag började skriva ut den första årgången märkte jag att utskriften gick väldigt långsamt - spoolningen tog ungefär en halv minut per sida. Eftersom jag planerade att skriva ut omkring 100 sidor tänkte jag att jag skulle köra flera utskrifter parallellt.

Då spoolningen blockerar hela webbläsaren med en modal ruta som det står "Printing xx of yy: zz%" på var jag tvungen att öppna ett nytt webbläsarfönster för att kunna starta nästa utskrift. Tyvärr öppnade Firefox bara en ny flik i samma fönster när jag försökte, och när jag försökte på en annan dator vägrade Firefox starta med hänvisning till att den redan var igång (på den första datorn!).

Jag hade då inget annat val än att använda Internet Explorer. Dock verkar det som att det inte går snabbare att köra flera utskrifter från samma dator samtidigt.

Kommentarer
Tim [http://gurka.se/] (2011-05-23 @ 21:50:49):

Skriv "firefox.exe -no-remote" i kommandoprompten (eller "firefox -no-remote" i terminalen) för att få ett nytt fönster.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: