iPad 2

Till Ipad 2 kan man köpa en "Smart Cover", som är ett magnetiskt lock som skyddar skärmen när man inte använder den. Till skillnad från vanliga fodral täcker skyddet inte baksidan, och därför måste man vänja sig vid att något kontraintuitivt vända framsidan neråt för att uppnå maximal skyddseffekt när man lägger ifrån sig Ipaden.

Något annat jag upptäckte efter en tids användning var att det ofta bildades tre lodräta ränder av fingerfett på skärmen. Till en början trodde jag att det berodde på att jag scrollat vertikalt med fettiga fingrar, men snart insåg jag att de tre ränderna satt precis i vecken på locket, där locket inte kommer i kontakt med skärmen. Insidan på locket är alltså gjord av ett material som avlägsnar fingeravtryck. Smart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: