10 pund

(Detta är ett gammalt inlägg som legat färdigskrivet i produktionskön i drygt två månader, men som tydligen aldrig publicerades.)

Här är tre saker jag spenderade 10 pund på [i slutet av förra terminen]:

1. När min kusin kom på besök åkte vi buss från tågstationen in till centrum för 2 * £1.40. Jag betalade med en tia och fick en massa mynt i växel. Efter besöket promenerade vi tillbaks till stationen, och sedan kände jag mig lat så jag provade att ta en taxi för första gången. Det kostade £7.20 från tågstationen hem till min dörr, så jag gav chauffören exakt de mynt jag fått från busschauffören.

2. Efter terminens slut gick jag till en barberare och fick håret klippt. Jag sade åt honom att ta av motsvarande två månader (vilket vi kom överens om att översätta till en tum), och han lyckades tydligen bra med det för mina föräldrar [märkte att jag klippt mig först några veckor in på lovet]. Jag fick studentrabatt (gäller mån-tors), och betalade då £10 istället för £13.50.

3. Jag lät frisyren vila en dag, och sedan begav jag mig till en fotoaffär (typ Expert) för att ta ett passfoto (dock inte till ett pass - det tas ju på plats i polishuset nuförtiden). Expediten ledde mig till ett hörn av butiken, rullade ner en vit skärm framför varuhyllan, och kopplade loss en av kamerorna som stod på visning för att ta bilden med. Efter att han tagit bilden tog han fram en miniskrivare, som skrev ut 2x3 passfoton på ett fotopapper i full färg genom att skicka igenom papperet flera gånger och applicera en grundfärg i taget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: