1. PSM

I eftermiddags hade jag mitt första prov, i Perturbation and Stability Methods.

Såhär har mitt pluggschema sett ut:
4/5: Inlämning av uppsats. Start på provförberedelse.
4/5 - 24/5: Fas 1. Spendera ca 3 dagar per kurs på att gå igenom hela innehållet (ca 1 dag), inlämningsuppgifter (ca 1 dag), gamla prov (ca 1 dag).
25/5 - 29/5: Fas 2: Spendera 1 dag per kurs på gamla prov igen.
30/5 - 8/6: Fas 3: Spendera 1 dag innan varje prov på slutrevision av den aktuella kursen.
Nu har jag alltså "ledigt" i två dagar, och sedan är det fullt upp med två halvdagar plugg följt av en halvdag prov från och med söndag till och med fredag.

Dagens prov gick skapligt. Jag körde fast halvvägs igenom uppgift 1, så jag fick ge upp den och lösa 2-4 lite snabbare för att kompensera. (Officiellt får man bara försöka sig på 3 av 4 uppgifter, men det som egentligen händer är att de rättar allt och sedan får man poäng för de 3 bästa.) Jag fick slut på tid, så slutet på en uppgift blev inte så genomtänkt, men det är inte något allvarligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: