Kinesjul

Vi körde till Simon i Norrköping vid 15.00 (kalle anka-dags), och bitvis fanns ingen bil i sikte varken framåt eller bakåt på E4an. Eftersom det var vägarbeten på Söderleden följde jag orangea skyltar längs en lång omväg, men jag tyckte den verkade för lång och avbröt för att följa eniros vägbeskrivning istället.

Daniel, Jenny och jag har körkort och våra föräldrar skulle supa sig fulla (nåja, de drack iallafall) medan Ivan övningskörde så en av hans fick förbli nykter. Därmed var det fyra familjebilar rattade av ynglingar som dök upp hos Simon.

Väl framme vid Simon åt jag ca 15 lax-tunnbröd-rullar samt massor godis. Sedan åt vi en stor julmiddag med vårrullar och diverse kött. Efter lite spel o dyl (även lite riktig workout på Wii) fick vi degknyten på kvällen och framåt 2-tiden åt vi degknyten igen. Totalt 4 utfodringar på en halv dag alltså.

Jag fick Ticket To Ride, ett tågspel, av Simon; en blå slips samt manschettknappar till studenten av Jenny; en tröja av Daniel och en skjorta av Ivan. Under kvällen spelade vi också Simons kopia av TTR och det visade sig vara väldigt kul.

Daniel och Simon och Ivan spelade också Warcraft 3, och Ivan sade skämtsamt att han ville racea med oss på vägen hem. Sagt och gjort...

Jag, Daniel och Jenny åkte först, med mig i spetsen, och jag blinkade höger vid första rondellen för att följa omledningen medan Daniel ville köra vänster mot vägbygget och runda i sista sekund med hjälp av GPSen, som han gjort på vägen hit. Till slut körde ändå alla åt mitt håll, och vi tog en rundtur som slutade vid Norrköpings norra infart. Därifrån höll vi 95-100 km/h. De gånger jag körde lite snabbare höll Daniel farten så jag saktade ner igen.

På Norsholmsbron kopplade jag ur och släppte gaspedalen. Bränsleförbrukningen uppgick till 1,1 l/100 km vid 100 km/h, dvs motorn drar 1,1 l /h på tomgång.

Omkring 5 min innan Linköping närmade sig en bil långsamt bakifrån. Det var Ivan, som åkt lite senare. Han körde om Jenny, Daniel och mig, och strax därefter körde Daniel också om mig. Sedan blåste Daniel och Ivan iväg... i 110 km/h :)


Kommentarer
martin (2007-12-25 @ 20:54:07):

jag fick också TTR!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: