Mealbar!

Förra veckan köpte min mamma hem tre "Naturdiet Mealbar" (60 g/st) till mig, som jag skulle kunna knapra på när jag blev hungrig. Jag förstod inte riktigt innebörden av "mealbar" förrän jag läste på baksidan av den medan balettflickorna tog på sig sina tåspetsskor: "Naturdiet Måltidsbar kan ersätta en eller flera av dagens måltider. Komplettera med sund mat." Enligt tillverkarna skulle alltså 60g kunna ersätta en ELLER FLERA måltider.

Jag fortsatte läsningen: "Produkten bör inte användas/brukes av barn, ungdomar, gravida, ammande eller personer med ätstörningar/spiseforstyrrelser." Förhoppningsvis menar de att produkten inte ska ersätta måltider hos dessa invider, inte att den i sig är skadlig för dem. Annars har jag problem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: