På stan med caado

Förresten höll jag tal idag. Det var bra men på tok för långt. Jag hade räknat med att 1,5 A4 = 5 min, men det var 33% för snabbt.

Så jag gick på stan med cado idag.

Först kom det en liten unge och sålde majblommor. Hon visade upp lite olika modeller, men alla var LILA! Jag sade att jag ville ha en blå blomma, men det var tydligen ute i år. Fast det kanske är bra att färgerna ändras, så att man inte kan leva på förra årets blomma. Såhär i efterhand känner jag skuld över att jag bara köpte den minsta blomman, för när jag tagit på mig den så var det ingen mer av de 20 andra som sprang runt på stan och sålde som ville sälja till mig längre.

Sen gick vi in på bosses glassbar och köpte glass. Mi scado ville ha mjukglass, men jag ville ha kulglass, så vi köpte var sin. Sen fick jag smaka på hennes jordgubbsmjukglass och hon på min blåbärskula, och vi båda utbrast blä samtidigt. Det fick mig att tänka på hur glad scado blev i söndags när vi sade till Svimmilie att jag kom ihåg alla danserna och scado räknade takterna för att jag inte kunde hålla koll på varje enskilt moment och jag sade att vi kompletterade varandra så jag sade återigen att vi kompletterade varandra - om vi skulle hitta en glass på gatan skulle alltid nån av oss tycka om den, fast inte båda, så det skulle inte bli något bråk. Och cado trodde att marängsuisse skulle smaka som maräng och vara äckligt, men det smakade som banan och var gott, vilket jag visste.

Sen gick vi in på Gallerix, och där fanns det ett vinflaskeformat kort som sjöng "Jag må han leva", men eftersom det inte visste om jag var kille eller tjej sjöng det "Ja må du leva" och "Ja må ni leva" istället (det var en kör, och det lät som de sjöng båda varianterna). Alltså lät det som "Jamo di Leva".

Precis innan hade jag sett en lapp som det stod delfin-al på, så jag sa det till cado. Hon förstod inte, men hon fattade att det var något i stil med plåtter-mos. Det tog henne lite tjat från min sida och en ledtråd för att hon skulle komma på vad det var. När jag återberättade för Hann-ikon och In-grid senare fattade de inte ens vad plåtter-mos var. Men när jag sade urin-vånare kom de på det.

När vi stod på lilla torget och åt glass tittade jag av någon anledning upp, och fick syn på värsta konstverket som ingen någonsin hade sett tidigare! Det visade sig att den röda lyktstolpen på torget inte alls var en lyktstolpe, utan en stolpe med sex lyktor på, ordnade i ett konstnärligt mönster!

När mi cado hade åkt sen stod jag vid bankomaten på Stadium och försökte ringa min mamma när Mia och hennes dotter gick förbi. Hon sade att jag var fantastisk på konserten igår, och jag kontrade med att peka på hennes unge och utbrista DU var fantastisk. (Om den stora bloggkatastrofen 14/4 inte hade ägt rum hade ni också vetat hur mycket hon ägde.)

Sen blev det lite intressant i korsningen Ågatan-Platensgatan när två cyklister, en gående med cykel och en gående utan cykel (jag) försökte vara på samma plats samtidigt. Cyklisten som kom från vänster väjde enligt höggerregeln, men cyklisten som kom från höger försökte svänga vänster innaför cyklisten som kom från vänster, och där var gångaren med cykeln, och jag stod still i samma hörn och väntade på att allt skulle lösa sig.

Kommentarer
amz (2008-05-05 @ 19:44:06):

unge på stan som sålde majblommor: hej! vill ni köpa majblommor?
micke (med snäll röst): hur mycket kostar dom?
ungen: 10 kronor
micke: FAN VAD DYRT!
alla andra: ahahahahhahaha
ungen blev rädd



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: