Anteckningar

Anteckning 1: Igår var vi på Zebra-optik i IKANO för att mammas glasögon var lite vingliga, och den vänstra skänkeln vinglar mer än den högra. Hon fick veta att det ändå var tre års garanti på dem, och om den här bloggen finns kvar om tre år har vi också bevis på att problemet uppstått inom det halvår då det är butikens skyldighet att bevisa att kunden orsakat skadan.

Anteckning 2: När vi kom hem efter fem timmars shopping hade pappa inte tagit ur disken ur diskmaskin. Jag konfronterade honom och han sa att anledningen var att jag och mamma använt köket sist. Den ursäkten ska jag spara för framtida bruk.

---

Här är en lista på gamla anteckningar i min mobiltelefon:

"6 slaktade flyglar, mp"
från en dröm som jag inte minns

"1 kg mjöl, 0.5 kg socker, 6 ägg, 1.75 l mjölk"
recept på crêpes

"Elomonia, gitarr"
från en dröm som jag inte minns

"PDF creator studera.nu stipendier.se"
bah

"Syoguiden.com, jobbkoll.se, ams.se"
bah

"Mathjournal"
ett häftigt program som jag såg användas någon gång

"2643"
vet inte, kanske gammal kod

"Iväg"
vet inte

"*********@*****.liu.se"
nåns email-adress

"2XVLK7"
SJ-bokningsnummer?

"Hard problems"
Film om IMO

"6 8"
Antagligen en anteckning om busstider. Kanske antalet bussutfarter i rad från resecentrum.

"Te pescado, mi pescado bästo."
från micado.

"****"
portkod till en bekant, fick MB påminna mig om.

"20 tulpan, 25 påsklilja"
inköpslista (lökar till trädgården)

".48"
vet inte

"Adapters, klädpåse"
aktuell inköpslista

Kommentarer
Tim [http://gurka.se] (2008-12-21 @ 13:13:01):

Sex slaktade flyglar och miljöpartiet låter mycket intressant.


julls [http://nocturne.blog.com] (2008-12-23 @ 14:20:32):

var inte det gamla koden till FU på den gamla goda tiden då du klinkade piano där^^


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2008-12-23 @ 18:08:10):

Jo, jag misstänkte att det var en FU-kod :p



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: