Dagens post

Det här fick vi i brevlådan idag (och varje onsdag):
Östgöta-Correspondenten
Ny Teknik
ComputerSweden
Linköpings-Posten
People's Daily Overseas Edition (kinesisk dagstidning)
Newsweek
Östgötatidningen
(Svenska kyrkan - ej varje onsdag)
(Svensk Damtidning - ej varje onsdag)
(Universitetsläraren x2 - ej varje onsdag)

Idag (onsdag) vaknade jag och cado ringde mig när jag stod i duschen för att vi skulle träffas på stan. Jag duschade klart innan jag tog 1an in, men likväl kom jag före micado som hade tagit ett varv runt Lambohov med 2an

Lunchen intogs på McDå:
LHC-målet [Big Mac, Cheeseburgare, Mellanpommes, Mellanläsk] - 65kr
McChicken Junior - 16kr
Stor pommes - 19kr

På eftermiddagen reklamerade micado sina vinterskor som läckte och köpte ett par nya på rea. Sedan köpte vi julklappar (fast bara micado). När vi kom till Klostergatan stod det 2, 13 på busskylten. Vi väntade, men bussen kom inte. Till slut stod det 1, 1 (typ), och då kom bussen. Fast den stannade längre ner på hållplatsen och alla fick kliva av. Bussen var trasig. Någon minut senare kom nästa etta runt hörnet, och ställde sig bakom - föraren hade ju ingen aning om vad som pågick. Så satte den 1a nr 1 på varningsblinkersen, och då förstod 1a nr 2 att han skulle köra om.

Nu gick det en (nästan) fullsmockad buss mot Skäggetorp, men likväl var det ingen som gick av i Barhäll. Barhällsbor åker tydligen inte buss (det bor ju inga pensionärer, skolungdomar eller låginkomsttagare här). Jag, som brukar gå av i Barhäll, skulle dessutom vidare till Skäggetorp C - fast vi gick av vid Rusthållaregården och promenerade resten av vägen, vilket vi sparade 5 minuter på.

Vi tänkte besöka Julia i Skäggetorp, fast hon var inte hemma.

Kommentarer
Anonym (2008-12-17 @ 23:42:34):

Japp, precis då satt jag och snackade snittytan på nålar med Hannah på blodcentralen. Och en sjuksköterska dissade inte helt och hållet mina blodkärl (i alla fall efter att hon stasat), så det verkar som att jag har ingen ursäkt längre för att inte bli blodgivare.

Men välkommen en annan gång! :)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: