Ett gott dagsverke

Efter att ha jobbat PA med Karl till 16.20 skyndade jag mig hem för att öva färdigt 50 sidor pianostycken, men jag hann inte färdigt 4-5 st av dem. Sedan bar det av till jobbet och på vägen mötte jag en cyklist som backade i hög hastighet, fast det visade sig att den bara hade satt baklyset (rött) fram. Marlene lyckades precis hoppa över de stycken jag inte kunde så det verkade som att jag kunde allt (mer eller mindre, jag spelade självklart massor fel).

Innan jobbet hade jag stannat till vid posten (eller vad det är) på Kungsgatan för att posta min matte, men jag hade lagt brevet i min rosa mapp, och jag hade tagit ut den rosa mappen för att jag inte behövde skolgrejerna på jobbet. Mamma var inte vid telefonen så jag ringde pappa och förklarade att brevet låg i den rosa mappen på hallgolvet, och om jag inte var tillbaka innan 19.45 skulle de posta brevet på sista minuten-terminalen på Södra Oskarsgatan utan mig. När jag kommit till jobbet fick jag reda på att jag skulle stanna åtminstone till 19.30, så jag skulle inte hinna och SMSade mamma "jag hinner inte hem. posta brevet åt mig".

19.40 kom jag ut och ringde hem, mamma svarade panikartat att hon inte kunde hitta brevet och pappa var på väg hem för att leta. Jag sade att jag troligen skulle hinna cykla hem i tid och satte fart hemåt, men någon minut senare ringde hon igen och sade att pappa hade hittat brevet och var på väg till postterminalen. Jag kom hem strax innan pappa kom tillbaka, och när han kom hem frågade han varför jag var så sen.
"Jag var ju på jobbet!"
"Jaha, men varför var du så sen då?"
"Varför kom DU hem så sent?"
"Men jag var ju upptagen på jobbet."
"Men det var jag också."
"Vad var det för aktiviteter i skolan då?"
...

Kommentarer
manda (2008-02-27 @ 22:16:54):

du är väldigt duktig gunnar. handlingskraftig och smart. och trevlig och snäll!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: