Kuvertering

Jag har nu spenderat totalt 10 timmar fördelat över två dagar på att stoppa ner broschyrer och blanketter i kuvert åt musikskolan. För besväret får vi 50 öre per kuvert, och det är 20 000 utskick. Vår orkester stod för 16 av 38 persondagar, så vi får ca 4000 kronor, vilket är ca 80 kr per orkestermedlem. Min lunch båda dagarna kostade totalt 129 kr, så jag har förlorat pengar och arbetstid på kuverteringen. Dock fick jag äta obegränsat med pizza samt kebab och massor pommes frites.

På väg hem från kuverteringen idag blev jag omkörd av fem bilar som körde längs grenadjärgatan (förbud mot infart med motorfordon vid genomfart) med varningsblinkers och tuta igång samt människor och albanska flaggor utstickandes ur fönstrena.

För övrigt diskuterade vi svensk presens particip vid lunchen idag och kom fram till att man ofta lägger på s efter dem men inte huruvida det var rätt eller inte.


Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-02-17 @ 19:10:07):

Mi cado hao el pescadoande cado ^^



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: