IMO14

Jag hamnade precis pa silvergränsen. Det är bra efter omständigheterna, men man kan inte undga att tänka pa att jag var precis under för tva ar sedan. Jag har fyra poäng mer än jag hade da, men har bara klättrat fran 132a plats till 127e. I övrigt fick resten av Sverige bara tre honourable mentions. Det betyder att bade Norge (en guld, en mention) och Danmark (tva silver, en mention) klar oss i medaljväg, trots att vi totalt har mer poäng än dem. Dessutom är jag bara delat tredje bäst i Norden, sa jag far väl nöja mig med att ha klatt alla i NMC.

Igar skulle vi pa sightseeing i Toledo. Bussen skulle aka 13.30 och vi skulle äta lunch nar vi kom fram, men efter klagomal pa maten bestämdes att vi skulle äta innan vi akte istället. Trots det skulle vi dock äta picknick-maten, sa det blev inte mycket bättre, förutom att vi inte behövde vänta en timme till innan maten. Efter lite mer krangel bar det iväg vid fyratiden, och vi hade en tva timmar lang sightseeingtur i Toledo. Det var helt okej, för det fanns manga smala och skuggiga gator, men guiden gav oss ingen tid där att köpa souvenirer/vykort.

Kvällsmaten at vi pa en tjurfäktningsarena i Aranjuez. För att undvika den gagna dagens kaos med mat fick vi sitta och vänta i bussen en stund. Sedan när vi släpptes in var det timslang kö ända, fast vi var inte sist sa vi fick bara vänta en halvtimme. Positivt var väl att det fanns tva matstand istället för ett, sa det inte tog dubbelt sa lang tid.

Under middagen fick vi reda pa att det skulle bli en repetition inför avslutningsceremonin idag för alla medaljörer. Tänk att spanjorerna som är sa daliga pa att planera ända maste repetera inför bade öppnings- och avslutningsceremoni! Det var tal om att vi dessutom skulle missa lunchen pa studenthemmet pa grund av det och att vi skulle tvingas äta picknicklunch (tva torra bröd med benig bacon, rutten ost eller liknande) för fjärde dagen i rad. Lyckligtvis blir det inte sa.

Dock var alla medaljörer tvungna att ga upp tidigt idag, för att avaka nagon gang vid tio. Betänk att det nu är fjärde kvällen vi kommit hem efter midnatt.

Efter att vi ätit kom Victor, Jana och Paul och pratade med oss. Paul klagade förstas som vanligt pa hur kassa vi var, fast han var nöjd innerst inne.

Sedan var det flamencoshow, och det sög. Det verkar finnas totalt tre ackord i flamencomusik, varav det första används 90% av tiden. Dansandet var ocksa trakigt att se pa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: