Party!!

Los scados hade sommarparty igår.

Till mat hade vi sallad. Allt gick åt förutom isbergssalladen. Mamma hade föreslagit fyra huvuden, men vi köpte tre, varav två skars upp. Trots det står det en stor skål full med isbergssallad i vår kyl nu.

Vi hade gjort en tipspromenad med 24 frågor som Ingrid vann med 20 rätt. Det roliga med den var att vi gjorde statistik i Excel på den.

Utslagsfrågan bad de tävlande välja ett tal mellan 1 och 1000, och sedan gissa vilket genomsnittet skulle bli av alla tal. Intressant var att 6 av de 16 hade gissat 500 som genomsnitt, men bara tre stycken hade valt just 500 som tal och två hade valt över 500. Resterande 11 valde tal under 100, och genomsnittet blev ca 205. Närmast kom Will med sin gissning på 102, så han skulle få välja prispaket först (vi hade spenderat många timmar på att samla ihop 19 presenter värda ca 40 kr och några timmar på att slå in dem i anonyma paket), men han hade gått till sina utbytesstudentvänners fölsedagsfest.

Efter att alla hade valt och öppnat fick jag välja bland paketen som fanns kvar, och eftersom jag visste vad som låg i dem valde jag det bästa (som av en slump inte hade tagits av någon annan): ett svärd som blåser såpbubblor och en stor flaska såpbubblelösning. Jag tyckte att det näst bästa paketet var hårgrejerna - en bunt tofsar och två spännen - men sen kom jag på att jag numera är korthårig. De 20 paketen nudlar som Sara fick intar därmed andraplatsen enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: