Hemma hos caado!

Mi scado kom och hämtade mig med bilen idag. På väg till henne såg hur bilen framför oss gasade mot gult och passerade stopplinjen först när det hade slagit om till rött. Två rödljus fram (efter resecentrum) kom vi ifatt bilen igen.

På Hamngatan körde två bilar i vänsterfilen när det slog om till gult, och bilen bakom bytte fil för att hinna.

Där brokindsleden går ihop från två filer till en efter ett rödljus såg vi sedan en bil göra en kort omkörning. Det såg lite roligt ut när den svängde ut tvärt i vänsterfilen precis vid skyltarna för vänsterfil upphör.

Väl hemma hos cado lagade vi mat, och jag skvätte som vanligt vatten på mig själv så jag fick ta på mig ett förkläde. Sedan fick cado bråttom att skjutsa sin lillasyster till ridningen så hon sade åt mig att ta hand om disken, samtidigt som hon påpekade att jag var hemmafrun i vårt förhållande.

Efter att vi hade borstat tänderna kikade jag av intresse ner i hennes tandborstmugg, i vilken jag till min stora förtjusning fann en hög med smuts. Jag hade ju tidigare, som många vet, själv försökt odla bakterier i en tandborstmugg, tills min far hällde ut hela mitt experiment i vasken:

*splash*
- Det var fäl inget viktigt du hade i den där muggen?

Kommentarer
julls (2008-03-26 @ 13:37:14):

Hahahahaha!! Sno lite agar från biologin vettja ;P , sätter lite fart på bakteriesuspensionen (antar att det inte finns speciellt mkt näring i en tandborstmugg), så hinner du se nåt innan nån annan häller ut det i vasken igen. hehe



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: