Sista orkestern

Idag träffades orkestern för sista gången. Det var sorgligt.

Några av oss avgående musikanter åkte hem till bettan för att göra några roliga T-shirts till orkesterledarna. Det blev en bild på en brödrost och en referens till Benjamin. Sussie, som hade kört alla dit i sin minibuss, blev plötsligt illamående och jag var den enda av oss andra fem som hade körkort...

Innan invigningskonserten för kulturskolans vecka testade vi i kvartetten (nåja, lollypolly och jag och delvis Jenny - Sofias cello var för otymplig) mitt senaste arrangemang (som mi scado hjälp till med), och vi beslutade att vi kanske ska spela den som överraskningslåt på onsdag.

På konserten lät storbandet bra som vanligt. Huruvida de spelade bra är svårt att säga, som vanligt. Hugo spelade iallafall bra, som vanligt. Sedan sjöng kammarkören, och jag insåg varför sång är så tråkigt. För det första kan röster bara låta som röster. För det andra kan röster inte låta som något annat än sång. För det tredje finns det alltid refränger, och de låter alltid likadant alla gånger de kommer. Sedan var det skolmusikkåren, och jag insåg varför blåsorkester låter så bra. De har slagverk. Deras trumpojke som fick stipendium ägde virveltrumman lika mycket som Hugo ägde sitt trumset.

Efteråt åt vi taco i VIP-rummet och jag delade ut några "hej då för alltid".

Min mor ringde mig omkring 23.00 och sade att hon skulle gå och lägga sig men att hon hade lite text som hon ville ha svensk-kontroll på. Jag sade åt henne att lägga det på golvet innanför dörren så att jag skulle komma ihåg det när jag kom hem. Efter att jag lett cykeln hem (trasigt cykellyse) i en halvtimme fann jag mycket riktigt ett häfte på golvet, uppvikt till rätt sida och med de relevanta områdena markerade. Hon hade till och med lagt en penna bredvid. Exemplariskt! Visserligen visste jag vad hon ville, men jag hade förstått även om hon inte hade ringt.

Sedan fann jag ett TV-erbjudande i inkorgen. Jag tänker tacka nej till det. Låt säga att det är för att jag inte har tid och vill värna om mitt ego, inte att jag är för feg.


Kommentarer
elza [http://pell.blogg.se/] (2008-05-20 @ 12:11:25):

asså jag lackar, du måste säga ja din fegis :P


Maria [http://spegelglas.blog.com] (2008-05-20 @ 19:45:49):

Fy vad laglydig du måste vara då... LEDA cykeln hem bara för att du inte har något lyse :P



Skulle jag ALDRIG göra. Jag skulle cykla i alla fall ;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: