Besök

I fredags kom min far på besök. Han tog även med sig mina vinterkläder, en kastrull, nudlar och pinnar. Vi turistade i stan och det visade sig att han trots sin ålder har stadigare kamerahand än jag.

I lördags kom mi pescado på besök. Till lunch både lördag och söndag åt vi pommes med majonnäs. Av någon anledning fick hon mer pommes än jag båda gångerna :(

Lördag kväll gick vi på formal, som jag hade köat för att få biljetter till innan torsdaglunchen. De 120 biljetterna fördelades mellan folk som skulle se James Bond på kvällen, tre födelsedagskalas (minst), och los cados. När vi kom tillbaks efter formal var korridorgolvet blött. Alex hade glömt ett badkar igång. Som tur var knackade Rob på hans dörr ungefär när vattnet börjat sippra in i hans rum, men han sade själv att han skulle märkt något max tio minuter senare då vattnet skulle ha nått hans fötter. I vilket fall lånade han handdukar kors och tvärs i korridoren för att torka upp allt och de följande dagarna lämnar han papperskorgen utanför rummet så att beddern inte ska komma in och märka att hans matta luktar dränkt katt.

I måndags morgon gick vi upp vid 5.30 och en dryg halvtimme senare var mi cado borta. Jag gick tillbaks till college från busshållplatsen vid den stora feta parken men den hemliga gången som vi gått ut igenom var låst (dvs inte ens kort kunde öppna den). Däremot hade portersen öppnat Angel Court-porten, så jag kom hem iallafall.

Måndag eftermiddag spenderade jag på rodd, i spöregn. Idag var det inte bättre, för det blåste istället. Blåst = gul flagg = ingen (nybörjar)båt på vattnet. Av någon anledning verkar det som att det alltid antingen regnar eller blåser. Jag föreslog för båtkamraterna att det borde regna och blåsa samma dag ibland, så har man sparat in en dålig dag. De undrade vart jag skulle vända mig för att framföra denna önskan.

För övrigt stod det tre brandbilar utanför college när jag kom tillbaks nyss. Ingen (= varken jag eller Rob) vet varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: