Måndag förra veckan var det smockfullt utanför Hall vid lunch- och middagstid. Det var dock inte för att alla ville ha mat, utan för att alla ville ha biljetter till Christmas Formal. Totalt kommer det gå 5 Christmas Formals, med 200 platser till varje, och förra måndagen släpptes biljetterna till de första två.

Idag (måndag) vid lunchtid släpptes då biljetterna till de följande två, 1a och 2a december. Jag skyndade mig tillbaks från matteföreläsningen för att köa, men hamnade naturligtvis ganska långt bak - Butteriet öppnade precis när jag kom fram, och folket längst fram i kön hade stått där i en timme. De flesta som hamnade bakom mig i kön gav upp en kvart senare när Hall öppnade och gick och tog lunch istället. Jag stod kvar, och hoppades på att det skulle finnas biljetter kvar till mig.

Nästan en timme senare stod jag fortfarande i kön, med endast fem personer bakom mig, medan de som gett upp köandet för att äta kom ut igen från Hall, mätta och belåtna. Ian var en av dem och han tänkte att han lika gärna kunde stå och prata med mig och se ifall jag skulle få någon biljett. När jag kom fram till disken visade sig dock att jag hade köat i onödan - tisdagen var slutsåld, men till måndagen fanns 40 av 100 biljetter kvar. Vi köpte var sin (jag frågade bakåt i kön om någon hade något emot att han betalade sin egen biljett istället för att jag köpte båda två - han hade ju trots allt trängt sig i kön - men ingen protesterade), och därmed kan jag sitta på mitt rum och blogga nu istället för att gå och köa inför kvällens släpp av övriga 100 biljetter.

Hade jag inte fått tag på någon biljett hade jag dessutom behövt skaffa en avbytare till kön eftersom jag ska ha landträning i båthuset när Butteriet öppnar - dvs jag skulle köa säg 16-17.45, och någon annan få ta över 17.45-18.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: