Queen's Ergs - resultat

Vårt lag kom på 27e plats av 33 i vår division - M2, de sämre männen.

Min tid på 500 m blev 1.42.59, och den uppnådde jag med 32 tag i minuten. Stroke rate är som puls säger roddarna - ju lägre desto bättre. Det har något med kontroll att göra. Med tanke på att inte många gick under 30 kan man säga att jag hade ganska bra kontroll, eller att jag inte hade så mycket styrka att ro snabbare.

I min division kom jag på 112e plats av 263, och totalt bland männen var det 399e av 630.

För övrigt fick jag en T-shirt, så tävlingen var inte helt i onödan.

Idag/igår (onsdag, 5:e noVember) är för övrigt Guy Fawkes' Day i Storbritannien. Då tänder man brasor och skjuter fyrverkerier för att minnas Guy Fawkes som brändes på bål för att ha försökt bomba parlamentet. Ja, det är Guy Fawkes som V för Vendetta bygger på. Och ja, V:s mask är en karikatyr av honom. Filmen missade för övrigt Guy Fawkes 400-årsjubileum för att den blev försenad.

Så lite svar på tal (delvis för att min mamma klagade på att jag inte svarar på kommentarerna):

mb: Ja, bandet detektivbyrån

Angie: Jag ror för att få bättre kondition

Tim: Jag har haft källa på att äggens datummärkning är satt efter förvaring i rumstemperatur. Kombinera det med lämplig lärobok som säger att kemiska processer går långsammare i lägre temperatur så har du informell grund. Om du behöver formell källa kan jag inte hjälpa dig. Slå i EU-förordningarna :p

Kommentarer
mb (2008-11-09 @ 03:21:30):

gött att du lirar detektivbyrån:)

jag har tagit ut några låtar på dragspel. vi får ta ett jam nån gång;)



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: