Courgette

Igår (tisdag) morse lämnade jag in min första Example Sheet, och idag kommer det bli supervision på det.

I övrigt var gårdagen en helt vanlig dag, sånär som på att collegets präster bjöd oss på vin i dekanus rum.

Förresten så har jag lärt mig här att grönsaken (som egentligen är en frukt) som vi kallar squash i sverige inte alls kallas squash i england, utan courgette. Visserligen tillhör den formellt gruppen squasher, men britterna envisas med att det är en courgette och inte en squash. De ser också ner på amerikanerna som kallar den för zucchini.

Och FYI, jag KAN dammsuga.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-15 @ 15:33:51):

Präster som bjudet på vin!! :o har de inte läst bibeln?



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: