Kylskåp

Jag har gett upp idén att jag ska blogga varje dag om föregående dag, så dagens inlägg handlar både om igår och idag.

Såväl igår som idag genomförde jag samma lunchritual:

Efter att ha kommit tillbaks från föreläsningarna vid 12 gick jag direkt till tvättstugan och startade en maskin. Sedan gick jag till Sainsbury's och köpte mat (fast det var fullsmockat igår men inte idag så det tog olika lång tid), tillbaks till rummet, lunch i Hall, och hämta kläderna.

Anledningen till att jag tvättade två gånger denna vecka är att jag körde badrocken separat.

I vilket fall har jag nu en smockad kyl. Den innehåller: två mjölkpaket (varav ett är tomt, men jag vill inte slänga det i papperskorgen förrän på måndag morgon så att den inte ligger där och ruttnar), tre juicepaket, två påsar äpplen och ett paket vispgrädde. Ovanpå står dessutom två paket biki-nicklar.

Anledningen till att jag har så mycket av allt (ej mjölken) är förstås att Sainsbury's har mängdrabatter (eller, som sagt, skyhöga priser om man bara köper ett paket av allt). Ni behöver dock inte vara oroliga, jag köper inte mer än jag vet att jag kommer konsumera, och även om jag äter massor äpplen kommer jag inte förvandlas till Tim.

I fredags eftermiddag hade jag dessutom supervision med en fransk PhD-student som var jätteglad när han supervisade följt av en lektion i matematikhistoria. Vår något radikala föreläsare berättade bland annat Pythagoras inte funnits och att grekernas statsskick inte alls var revolutionerande - däremot var logiska resonemang och naturvetenskap det.

Idag när jag gick hem från föreläsningarna gick jag in i en knähög stolpe. På gågatan som bara är gågata ibland genom att vara avspärrad av resande bollarder har staden nämligen satt upp dessa hårda metallstolpar för att förhindra att bilar parkerar eller nåt. Tyvärr är gatan så packad att man inte ser mer än en meter framför sig, och då måste man komma ihåg att aldrig titta åt sidan i mer än en sekund när man färdas i normal gånghastighet.

För övrigt är Detektivbyrån ett väldigt bra band, men bara för att de påminner om Yann Tiersen (kompositören till Amélie, filmen som jag kallar det jag kallar den för att den inte alls heter samma sak på svenska som på ursprungsspråket trots att det verkar väldigt troligt - jämför Lemony Snicket).
http://www.myspace.com/detektivbyran

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-26 @ 16:35:14):

"även om jag äter massor äpplen kommer jag inte förvandlas till Tim."



Det hoppas jag verkligen inte, det skulle bli äckligt :o



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: