Puntning

Idag gick jag upp tidigt på morgonen (= frukost 8.15) för att gå på "orientation for international students". Det tog hela förmiddagen.

På eftermiddagen puntade vi. Att punta på floden Cam är ungefär som att gondolera i Venedig (det finns till och med en suckarnas bro här) med den enda skillnaden att man istället för att vicka på en åra för att förflytta båten framåt kör ner en tre meter lång påle i flodbottnen och häver sig fram.

Efter puntningen gick jag och min tyske vän Edgar på shoppingrunda åt samma håll som jag hade gått igår, återigen på jakt efter en låskabel till datorn (och lite annat). Jag fick fråga i fem affärer innan jag fick tag på en. Dagens shoppingrunda tog 2 timmar, till skillnad mot gårdagens på 1.5 timme, och resultatet blev:
* En badrock
* Ett datorlås

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: