Regn

Igår (måndag) när jag kom hem från föreläsningarna stod det en man på min balkong med massor byggmaterial. Arbetarna var tydligen klara och höll på att få tillbaks allt till marknivå, och jag funderade på när de hade utfört själva arbetet: De satte upp ställningen i torsdags, gjorde inget i fredags, hade ledigt över helgen, och tog ner allt igen igår.

I vilket fall har den första duvan återvänt till utrymmet utanför köket och toaletterna.

Sen skulle jag ro för första gången på riktigt (i en åtta) på eftermiddagen, men CUCBC hade hissat gul flagg (fast inte en riktig flagga, för det är de för lata för, men en online-flagga), vilket innebär att endast erfarna roddare får vara ute på vattnet. Det blåste nämligen väldigt mycket, och som Emma sade är det väldigt viktigt att besättningen är med på noterna när det blåser, annars kraschar man lätt i kanten. Om man ber en oerfaren besättning att ta ett årtag var blir det att några tar ett årtag, andra gör inte det, några ror baklänges... BANG.

Istället tränade vi på roddmaskinerna och gjorde stabilitetsövningar. Sen spöregnade det, så det var tur att det blåste tidigare så att vi inte fick ta ut båten.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-22 @ 15:22:13):

mi cado kanske töto blöto... ^^



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: