Smockat schema

Gårdagens (måndag) händelser:

* Föreläsningar 10-12
* Lunch
* Rodd 14.30-15.30 (denna gången i en riktig båt och inte ett badkar)
* Läxor - Vectors & Matrices: Example sheet 1. Egentligen skulle vi inte ha någon läxa eftersom föreläsaren inte delat ut example sheets än, men en snäll klasskamrat hade sökt upp förra årets så vi fick jobba på den istället. Dock fick vi detta års example sheet idag, och det var samma uppgifter.
* Drinkar i Masterns Lodge 18.00 - fast snarare drink med massor laxsnittar
* Middag 19.00
* Fortsatt läxor
* Matematikföreläsning 20.30-21.30
* Piano 21.30-22.30
* Korridorparty 22.30-23.30 (= jag fann några av mina grannar sittandes i korridoren när jag återvände från pianorummet och slog mig ner med dem, efter att ha hämtat läxor från rummet)

Mina grannar tycker för övrigt att det är roligt att kossan säger "mu" och grisen nöff", och de förstår inte den djupare meningen bakom reflexionen "I just realised that gravitation and pregnancy don't sound the same in English".

En annan intressant fundering:
"Varför klagar kvinnor på att vi män inte fäller ner sitsen, när de egentligen borde tacka oss för att vi fäller upp den överhuvudtaget?"

En annan könsfundering:
"Varför talar man så mycket om att Magdalene var sist i Oxbridge att anta tjejer 1988, när Newnham inte har antagit en enda kille än?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: