Torsdag

Förutom att gå på föreläsningar var jag även ute och rodde igår (igen). Jag har också planerat för att ro fyra gånger i veckan i framtiden, men vi får se om det verkligen blir så mycket.

Förresten insåg jag för några dagar sedan att jag oroat mig för mina kreditkort i onödan - min plånbok har inte alls ett magnetlås, utan bara en vanlig mekanisk knapp. Jag insåg det när jag funderade på mitt uni-kort som är av blipblip-modell:
Om jag vill ta mig in genom den semihemliga gången till Whewell's court från Sainsbury's tar jag bara fram min plånbok och håller den mot en svart grej i väggen. En lampa säger (om ljus hade varit ljud) blipblipblipblipblipblipblipbzzzzzzzzzzzz, och sen öppnas dörren.

En annan sak jag funderat på är att det faktum att vi har handsanitiserare istället för handfat på toa innebär att om man installerade automatiska dörrar kunde man gå tillbaks till sitt rum medan man skrubbar in alkoholen i händerna, istället för att behöva stå kvar i toan för att få händerna rengjorda innan man tar i dörren.

För övrigt köpte jag juice, mjölk och biki-niklar på Sainsbury's igår och kommer därmed att sluta äta frukost i Hall.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2008-10-17 @ 18:03:17):

:D juice mjölk och biki-niklar! Gott :)



Angående dörrhandtag på toaletter, jag brukar använda pappersservetten jag har torkat händerna med för att öppna dörrarna. :P



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: