Ris

Igår morse slog jag sönder min skål mot handfatet när jag skulle diska den så jag fick gå till Sainsbury's och köpa en ny. Samtidigt passade jag på att köpa nytt hushållspapper eftersom jag har en veckas snor att se fram emot. Jag köpte även massor frukt.

Jag gick och lade mig tidigt (20.30) och i morse vaknade jag vid 7.30 och mådde apa. Jag åt massor lindrande frukt och sen gick jag till föreläsningarna.

I Hall idag saknades en bordslänga och de andra fyra hade fått fina skinnstolar istället för de vanliga träbänkarna. Anledningen är troligen att det är Rice Exchange Dinner ikväll. Det är en middag som uppstod när Dunlevie besökte Trinity 1977 på ett utbyte med Rice University i Houston och åt en god middag. Han tyckte att alla skulle få äta en god middag en gång om året, och rismiddagen var ett faktum.

Ikväll ska jag alltså snyta mig rejält och se om min gown fortfarande passar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: