En potatis

Idag hade jag min andra utning för terminen, och vi tog ut en fyra eftersom två personer blivit oförmögna att dyka upp (två till fick då stå över, men en av dem blev mer glad än ledsen). Det var första gången jag rodde en riktig fyra och inte en osänkbar kustfyra. Den största skillnaden är att båten är ungefär hälften så bred, för att ge mindre friktion i utbyte mot lite obalans. "Coach" Gonzalo förmanade oss innan frånskjut att hålla hårt i våra århandtag, för såna fyror kan kapsejsa och det hade han sett med egna ögon.

Fast vi kapsejsade inte. Tvärtom var båten mer satt (balanserad) än under vissa mer erfarna roddare, enligt Gonzalo. I vilket fall rev jag återigen upp den skinnflik som hade vuxit tillbaka över jullovet så nu är jag osäker på när jag ska ro nästa gång igen.

Innan rodden åt jag fyra olika frukttyper på en kvart: en banan, ett päron, ett plommon och en clementin.

Förresten träffade jag Becky på Sainsbury's igår.

Jag: I'm going to buy fruit ^^.
Becky: I'm going to buy a potato.
Jag: _A_ potato?
Becky: Yes, a big one!

Kommentarer
Viktor (2009-01-19 @ 23:49:40):

Hur mycket frukt äter du egentligen? Och är det något du börjat med i Cambridge, eller något jag bara inte hört om tidigare?


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2009-01-19 @ 23:52:39):

Jag äter frukt om det finns tillgång till det, och i Cambridge är frukten bara en armslängd bort.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: