Cado-vecka

I måndags flög jag och pescado till England, och vi åt middag på subway.

I tisdags gick jag på matematikermiddag och lämnade micado ensam på rummet. Det slutade med att hon tittade på en drygt timmeslång introduktion till Google Wave och nu är hon besatt av det.

I onsdags (igår) gick jag på MATLAB-kurs på förmiddagen, där jag bland annat fick lära mig några saker som kraschar matlab (till exempel att plotta något med en färg innehållandes en asterisk). På eftermiddagen gick vi på stan och vi åt Subway till middag igen.

Idag torsdag hände massor:
Vi skulle gå upp tidigt för att duscha men försov oss, så handduken hann inte torka.
Till lunch åt scado pizzaliknande hattar i Hall med "jättegod" ej överkokt potatis, och sedan inventerade jag på eftermiddagen.
Efter att AndyMc och Ian hjälpt mig bära mina lådor till förvaringsrummet och fått choklad i utbyte (som även Becky fick del av) visade Ian mig hur man cashar checkar. Jag hade nämligen fått en check på 50 pund för mina utgifter i samband med roddklädesinköp.
Jag och scado gick sedan till Barclays och satte in pengarna på mitt konto (det går inte att få pengarna i handen - antagligen för att massa kontroller ska göras först). På väg ut blev vi bjudna på kaka och äppeljuice av banken, så vi tog med oss det ner till floden (mittemot båthusen) och fikade på en parkbänk.
På väg tillbaka gick vi i i en klädesaffär där jag blev stucken i nacken av en insekt som jag tog tag i och kastade ner på golvet, och vi handlade också lite på Sainsbury's.
När vi kommit tillbaks till rummet en stund hörde vi folk prata i korridoren och ett mystiskt susande ljud. Det var Alex Wood som hade köpt en elektrisk skateboard [http://xkcd.com/139/] [http://xkcd.com/409/]. Den kostade tydligen mindre än den europaresa han fått pengar från colleget för att genomföra - bara 130 pund.
Till middag skulle vi äta Fish&Chips i Hall. Vi köade upp utanför som vanligt, men när den galne kinesen Yufan kom och kikade in såg han att det inte fanns någon mat därinne. AndyMc kollade på tavlorna och såg att det på en lista stod att dagens middag skulle serveras utomhus, under Cloistren på Nevile's Court. Vi gick dit, och fann Hallborden där, men ingen mat. Serveringspersonalen visste inte riktigt heller, men sedan leddes vi in i personalmatsalen (som vi inte visste fanns - serveringspersonalen brukar äta i Hall - fast när jag tänker efter har jag aldrig sett själva kökspersonalen äta). Dock fungerade inte kassan där, så alla fick äta gratis. Å andra sidan fick jag slå ihjäl tre insekter som anföll (satt på) vår mat.

Imorgon fredag ska vi äta koppnudlar till frukost. Sedan ska vi köpa två footlongs på Subway för att äta till lunch. Till dricka har vi köpt Fanta och Coca-Cola för £1.60. Bussen går 10.30 och planet 13.30. Vi landar på Skavsta 16.40, flygbussen går 17.30, och vi är hemma 19.00.

Kommentarer
Tim [http://gurka.se/] (2009-06-13 @ 13:51:28):

Vad mer kraschar Matlab?


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2009-06-13 @ 15:17:54):

a=linspace(-1,1,n);[X Y]=meshgrid(a,a);surf(X,Y,X+Y)

för n "much above 15", fast inte på alla datorer.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: