Valborg

Imorgon är det svenskvalborgparty i Junior Parlour. Jag, Hans och Hannes fick i uppdrag att köpa lax, och det var lite problematiskt: All lax kostade omkring 3 pund per hekto, förutom en som kostade 81p och var slut. Det slutade med att vi köpte fyra paket "Responsibly Sourced gravad lax with a mustard & sweet dill sauce - A Swedish delicacy. Our slower grown salmon gives a superior taste & texture & is cured with salt, sugar & dill for a rich herby flavour." för £4.39 styck. Laxarna påstods väga omkring 160g, men vi misstänkte att den medföljande såsen var inräknad, och mycket riktigt står det att det är två portioner och 60g per portion. Det blir då ungefär 15g per person att avnjuta.

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2009-05-09 @ 09:17:56):

Vi åt kinamat på valborg... fast sen var det bara jag och mamma hemma och mamma var ju nyopererad och jag satt hemma och pluggade hela dagen :P

Lax till valborg är förövrigt något nytt för mig ... sill låter lite vettigare. Sup inte ihjäl er iaf.


Viktor (2009-05-09 @ 12:09:34):

Låter väldigt sent för en sista april. Och lax låter mer som midsommar, jul eller möjligen påsk tycker jag.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: