Start of Term

Nu bor jag alltså i A3 Burrell's Field, som faktiskt är ungefär lika stort som mitt förra rum. Fördelar:
* Det är ett hörnrum med fönster åt öster och söder (fast de öppnas bara 15 cm på grund av inbrottsrisken).
* Kranen har vred istället för tryckknappar så nu kan jag tvätta båda händerna samtidigt (men fortfarande bara med antningen kallt eller varmt vatten).
* Bekväm armlös snurrstol istället för trång trästol med dyna.
* Vi är bara tre pers som delar på två toaletter, en dusch, ett badkar och ett kök.
* Nära till Centre for Mathematical Sciences (där jag för övrigt såg Stephen Hawking idag!!!!).
Nackdelar:
* 5% dyrare
* Längre bort från centrum, föreläsningar och hall.

Denna termin går jag på följande föreläsningar:
* IB Methods (MWF9)
* IB Analysis II (MWF10)
* IB Linear Algebra (MWF11)
* III Category Theory (TuThS9)
* IB Markov Chains (TuTh10)
* IB Quantum Mechanics (TuTh11)

Just nu jobbar jag hårt med att bli klar med examples sheets för kurserna jag läste förra terminen som ska supervisas nu. Dock har jag på något vis lyckats bli klar med fredagens inlämning idag, så jag har lite andrum.

På fredag är det scholars-ceremoni, där bland annat de 23 förstaårsmattetrinitarianerna som fick firsts kommer att formellt upptas som scholars av mastern. Inför det har jag varit i biblioteket och pledgeat min allegiance till Trinity College genom att skriva mitt namn i en bok, samt köpt en vit fluga (som man knyter själv) och vita "bands" - två vita tyglappar med ett resårband som man sätter runt halsen.

Kommentarer
Tim [http://gurka.se] (2009-10-15 @ 00:55:11):

Vad står IB och III för?



Coolt med Hawking.


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2009-10-15 @ 00:56:48):

Det är partsen som motsvarar årskurser: IA, IB, II och III.


julia (2009-10-15 @ 10:14:10):

Förbaskat coolt med Hawking! :)


Kalle W (2009-10-20 @ 14:13:29):

Grymt coolt med Hawking!


Katarina [http://kirschbeeren.blogspot.com] (2009-10-20 @ 19:48:53):

Man kanske borde ta itu med sin Oxford-karriär och inte sitta här och bli avundsjuk...



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: