Cash

Som jag antagligen har skrivit förr använder jag alltid kort istället för kontanter när det går.

Igår köpte jag dock print credit i plodgen för att kunna skriva ut mina två CATAM-projekt här istället för på CMS, och då var jag tvungen att använda en av de två £5-lappar som var de enda kontanter jag hade i plånboken.

Efter lunch idag gick jag till Ryman för att köpa gem till bland annat CATAM-projekten, och då var köpeskillingen på £1.16 för liten för att de skulle låta mig använda kort, så jag använde mina enda återstående pengar.

Sedan handlade jag på Sainsbury's, och som jag brukar göra när jag har mynt stoppade jag i dem först i automaten, för att sedan betala resten med kort. Tyvärr råkade det bli så att jag handlade för £3.85, så att det blev £0.01 kvar att betala efter att jag stoppat i all växel från förra transaktionen, och Sainsbury's vägrade ta emot mitt kort då (antar jag, apparatens felmeddelande var intetsägande), vilket var lite konstigt eftersom jag har lyckats betala så lite som £0.60 med kort förr. Det slutade med att ett biträde hämtade en penny och gav mig så att jag kunde betala.

(I och för sig hade jag tagit ut £50 mellan Ryman och Sainsbury's, men jag hade ingen lust att bryta en £10-lapp för £0.01.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: