Vägarbete

Idag när jag cyklade till uni såg jag att det var stopp på Industrigatan i södergående riktning, antagligen på grund av asfaltsläggning. Trafiken gick dock igång igen efter några minuter, men det var antagligen fortsatta problem med att komma fram under dagen.

Senare upptäckte jag att det var vägarbete på Nygårdsvägen vid hållplats Skäggetorpsgatan så stor del av vägen var avstängd att två bilar inte kunde mötas. Därmed blev det svårt att ta sig mellan Barhäll och Ryd utan krångel.

Det tredje vägarbetet som var i vägen för mig idag var på Kallerstadsleden i höjd med bussdepån. Det var arbeten på båda sidor av vägen och vägbana var avsmalnad så att det nätt och jämnt gick att mötas med två personbilar.

Två andra vägar som håller på att arbetas (varav jag såg den ena idag och den andra igår) är Rydsvägen och Brokindsleden, som båda har fått (delar av) vägbanan uppsliten i väntan på nytt asfaltslager.

Är det alltid så mycket arbeten i augusti?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: