Plast

Innan jag återvände från England köpte jag med mig tio platta kvadratiska föremål, som alla kom i var sin plastficka förseglad med en pappersklisterlapp. För att få ut dessa ömtåliga föremål utan att skada dem försökte jag klippa upp klisterlappen utan att riva upp plastfickan, men det visade sig vara inte helt okomplicerat eftersom lappen var mycket starkare än plasten. Jag funderade på huruvida det hade något att göra med att det stod "Biodegradable, made from corn starch" (åsyftandes plasten) på lappen.

Senare stötte jag på samma problem när jag skulle få ut en isbergssallad ur dess förpackning - en igentejpad plastpåse - utan att förstöra påsen, så att jag skulle ha något att stoppa tillbaks resten av salladen i. Det brukar gå bra, men denna gång satt tejpen fast så hårt i plasten att jag blev tvungen att riva loss både tejp och plast för att få ut salladen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: