Crisps

Som ni kanske vet betyder (för det mesta) "chips" pommes medan "crisps" är chips i England.

Idag efter lunchen tyckte jag att jag jobbat så hårt den senaste veckan att jag förtjänade en belöning, så jag gick till Sainsbury's och köpte två stora (45cm x 30cm) påsar "Walkers"-chips. Påsarna innehöll 300 g var (samma som svenska) och kostade två för £2.44 (30 kr).

Fördelen med dessa påsar är att de innehåller fyra olika smaker, medan nackdelen (om man är en katt-drake, en örn, eller en björn) är att innehållet är paketerat i 12 miniförpackningar à 25 g. Å andra sidan medför detta att man äter mindre eftersom man känner sig tjock ifall man äter mer än en påse åt gången, så totala konsumptionen kanske minskar tillräckligt mycket för att väga upp den extra förpackningen? :p

Kommentarer
Rävöra [http://foxears.gurka.se] (2010-02-01 @ 18:45:21):

Haha, jag älskar hur du associerar till Käts, Ingrid och Anka ^_^ Dock är väl de vanliga saltade potatischipsen de som är godast om jag minns rätt... du har rätt i att man inte gärna äter mer än en liten påse åt gången och på så vis minskar konsumtionen, men jag tror knappast det väger upp för alla påsar som det blir. Håll koll på din konsumtion istället genom att begränsa dig till ett visst antal normalstora påsar i veckan.


Kat(t)arina [http://kirschbeeren.blogspot.com] (2010-02-02 @ 18:49:02):

Sen tycker katt-draken att det är ganska okej om du inte överkonsumerar. Och källsorterar... Men å andra sidan borde verkligen mängden förpackningar i samhället minskas.


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2010-02-03 @ 15:22:22):

Vilken otur att jag åt upp en hel påse på tre dagar och slängde allt i ordinarie papperskorgen då :p


Karl (2010-02-03 @ 23:05:47):

Var det bara jag som tänkte att en örn eller björn skulle ogilla de extra paketen för att de inte har pincettgreppet och således inte skulle komma åt chipsen?



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: