Facit

Resultaten från förra årets slutprov (dvs poängsumma och fördelning mellan olika kurser) anlände via mail redan två veckor efter sista provdagen, men det är först nu jag har fått detaljerna (poängantalet för varje uppgift). De visar att mina uppskattningar för beta+alfa var ganska bra:

Paper 1. Uppskattat: 3+6. Resultat: 3+6.
Paper 2. Uppskattat: 3+4. Resultat: 3+4.
Paper 3. Uppskattat: 3+6. Resultat: 4+5.
Paper 4. Uppskattat: 3,5+5. Resultat: 4+5.

(Notera att jag endast räknar "äkta" betor, dvs sådana som kommer från I-uppgifter. Alla failade II-upgifter gav mig en beta eftersom jag ändå lyckats skrapa ihop minst 10 av 20 poäng på dem.)

Fördelat efter ämne (missade alfor/betor inom parentes):
Pure. Analysis II: 1+2 (0+1), Groups, Rings and Modules: 3+2 (0+1), Linear Algebra: 2+2, Metric and Topological Spaces: 1+0 (0+1)
Applicable. Markov Chains: 1+0, Optimization: 2+2, Statistics: 0+3
Applied: Complex Methods: 1+0, Electromagnetism: 1+1 (1+1), Fluid Dynamics: 0+3, Quantum Mechanics: 1+3, Variational Principles: 1+2

(Denna tabell är inte perfekt eftersom den inte innehåller de uppgifter som sållats bort för att jag löste för många uppgifter vissa dagar (bland annat en II-uppgift i electromagnetism), men däremot räknar som misslyckanden de uppgifter jag bara drog till med något på i sista sekunden (bland annat en I-uppgift i electromagnetism).)

Vi kan se en tydlig trend, som jag noterade redan efter Paper 2: Jag failar på pure men inte på applied.

Kommentarer
Tim [http://gurka.se/] (2010-10-07 @ 10:10:41):

Man kan väl kalla abstrakt algebra för non-applicable, men linjär algebra?


Pelli [http://pelli.blogg.se/] (2010-10-07 @ 15:27:39):

Vår linjära algebra är pure, sådetså! :p



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: