Scam!

Jag fick just ett samtal med dålig kvalitet från en indier i stökig miljö som förklarade att hon var från "The technical department of Microsoft" och sökte "Mr. and Mrs. *föräldrars efternamn*". Detta var en uppenbar scam, men jag kom inte på något roligare än att säga "I'm sorry, I don't think we're running any Microsoft computers, we only have Macs", och fick till svar "Oh *click*". Hade jag haft gott om tid hade jag försökt hålla kvar dem på tråden så länge som möjligt genom att låtsats följa deras instruktioner och vara extremt trögfattad, for the lulz.

Kommentarer
Katarina [http://www.katarinasprojekt.se] (2011-09-02 @ 20:05:02):

Tack!


Ifall du ska förvirra läsarna genom att inte svara på samma plats kan du iallafall underlätta genom att ange länk till originalkommentaren. :)


Karl (2011-09-03 @ 23:04:24):

Läsarna är förvirrade... :P


Anonym (2011-09-06 @ 12:55:48):

Jag tror nog att läsarna klara sig...


Katarina (2011-09-06 @ 12:57:06):

Så missade jag naturligtvis att skriva namn. Men de kära läsarna förstod nog i alla fall.



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: