Vatten

Under sommaren bestämde jag mig för att hålla mig hydrerad för en gångs skull. Jag köpte då ett multipack halvlitersflaskor (inklusive vatten), och planerade att byta flaska ett par gånger i veckan. (Om man använde samma flaska under en längre period började det lukta konstigt i den, men jag lyckades inte lista ut ifall det var organismer från flaskvattnet, kranvattnet, eller min mun som var problemet.)

Vattenflaskorna såg ut ungefär som vanliga halvliterspetflaskor, men de var gjorda av tunnare plast och hade sportkork. Sportkorken satt fastskruvad som en vanlig skruvkork, och det var inte alltför svårt att bryta förseglingen och skruva upp den när flaskan var vattenfylld. Jag brukade dock dricka upp allt vatten genom korkens sportöppning först, och sedan när jag skulle skruva loss korken för första gången för att fylla på nytt vatten var det nästan omöjligt att få grepp om den tomma flaskan utan att applicera så mycket kraft att den knycklades ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: