Det kontantlösa samhället 2

Tydligen håller Sverige på att få en 200-kronorssedel. Då saknas bara ett återinförande av 2-kronan innan svenska kontantsystemet är konsekvent igen (dvs 1 2 5 10 20 50 100 200 500 1000). Själv använder jag dock nästan alltid kort.

Förra terminen (två månader) använde jag kontanter endast ett fåtal gånger: Jag reglerade en skuld med Lukas och en med Ian (vilka jag hade handlat på Sainsbury's med mitt kort för) och köpte två tvättkort i p(orters' )lodgen.

Under detta jullov (en månad) var det ungefär likadant: Jag har fått lite kontanter av folk som jag lagt ut pengar för (med kortet). Den enda gång jag använt kontanter fast jag kunde ha använt kort var på pizzerian för några dagar sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: