EDL

Igår fick vi ett e-postmeddelande om att säkerheten kring college skulle höjas idag, eftersom English Defence League skulle hålla en demonstration på eftermiddagen, medan Trade Union Council och Fight Against Fascism skulle hålla en motdemonstration både för- och eftermiddag. (Nyhetsrapportering här.)

Jag märkte av detta i morse, när en polishelikopter landade på St John's Playing Fields, ett hundratal meter från mitt rum. Den kom även tillbaks en till gång eftermiddagen - antagligen tankar den eller gör dylika saker här.

För övrigt är helikoptern en NOTAR, vilket betyder att den inte har någon stjärtrotor och därmed inte riktigt ger ifrån sig det karakteristiska helikopterljudet[citation needed]. På avstånd låter den som ett vanligt litet propellerplan, och nu när jag tänker efter har jag hört helikoptern lite då och då de senaste månaderna, men felaktigt identifierat den som ett flygplan varje gång.

En annan indikation på att det var oroligheter på stan var att alla offentliga papperskorgar var igenplastade av säkerhetsskäl, och att det var en massa poliser på gatorna förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: