Dropbox

Jag har använt mig av Dropbox under en längre tid som extra backup av mina dokument. För att även backa upp mina foton skulle det krävas mer utrymme än man kan få gratis, så jag skulle behöva betala $99/år för 50GB plats.

Efter att länge ha tvekat över detta bestämde jag mig idag för att hosta upp pengarna och uppgradera mitt Dropbox-konto. Det gick bra ända tills jag skulle betala med kort, och inte fick lämna fältet "State/Province" tomt. Man var till och med tvungen att ange delstat/provins även om man bodde i Vatikanstaten. Av principskäl avbröt jag då transaktionen.

Jag kommer ändå i fortsättningen vara skyddad mot dataförlust av en off-site-backup: När jag är i Linköping är det ett USB-minne, och när jag är i Cambridge är det en stationär dator. Och när jag reser är jag extra säker, för då har jag ju båda två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: