95.5

För sisådär 10 år sedan fanns det en radiokanal, FM 95.5 MHz, som spelade samma tre instrumentala musikstycken (att det var MIDI maskerades av ljudkvaliteten) om och om igen (förutom när de hade egentliga radiosändningar, vilket nästan aldrig hände). Jag tyckte särskilt mycket om ett av styckena, så jag var glad över att alltid ha det tillgängligt på radio.

Så småningom glömde jag dock bort detta, och när jag senare försökt lyssna igen har den klassiska fyllnadsmusiken varit ersatt med annat. Jag har nu med Googles hjälp lyckats ta reda på att kanalen drivs av Linköpings Närradioförening, och i verksamhetsberättelsen från 2002 nämns tre stycken komponerade av Pasi Sivula (last.fm, Myspace), varav ett var min efterlängtade favorit: "Min - In the Lap of the Dragon".

Kommentarer
mb (2012-06-11 @ 02:11:08):

Oj vad nostalgisk jag blir! Den frekvensen brukade jag också ratta in! Hade helt glömt bort låten!



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: