Sommartid

Igår kväll gick jag och lade mig vid 11 som förberedelse för att förlora en timme under natten, och jag lade min klockradio med displayen nedåt eftersom jag fortfarande är ovan vid ljuset.

När jag vaknade i morse visade min mobil klockan 11. Eftersom jag antog att mobilen inte ställer om sig automatiskt (precis som min förra mobil) var jag förvånad över att ha sovit i ett halvt dygn, och klättrade upp ur sängen eftersom klockan redan var 12. På väg ner till köket blev jag tillfrågad att ställa om alla klockor i huset, så det faktum att köksklockan också visade 11 stämde överens med min världsbild.

Det var först när jag satte mig vid datorn en halvtimme senare och den också visade 11.30 som jag började tveka, eftersom min dator brukar ställa om sig automatiskt. Då gick jag tillbaks till mitt rum och vek upp klockradion, som bara visade 10.30.

Paradoxalt nog tjänade jag alltså en timme på sommartidsomställningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mail:(publiceras ej)
URL:
Kommentar: